Reklamacje i zwroty

Gwarancja

 

"Gwarancja" - jest to tryb reklamacji oferowany przez producentów i dystrybutorów który polega na dokonaniu naprawy sprzętu przez autoryzowany serwis. Sposób kontaktu z serwisem znajduje się w karcie gwarancyjnej lub na stronie internetowej dystrybutora. Jest to bardzo szybki proces reklamacji który pozwala w najkrótszym czasie doprowadzić do sprawności sprzętu. Gwarant jest zobowiązany do pokrycia kosztów transportu wadliwego towaru o ile nie świadczy napraw w Państwa miejscu zamieszkania. Nie jest konieczne zgłaszanie niesprawnego sprzętu za pośrednictwem sprzedawcy.

Gwarancja za pośrednictwem sprzedawcy

 

"Gwarancja za pośrednictwem sprzedawcy" - jeżeli skorzystacie Państwo z pośrednictwa sklepu Strefa Komputerów znacząco wydłuży to czas naprawy gdyż firma SMC COMPUTERS (właściciel sklepu Strefa Komputerów) jest jedynie pośrednikiem który przekaże sprzęt do autoryzowanego serwisu producenta lub dystrybutora przez co znacząco wydłuży to czas naprawy nawet do kilku tygodni.

Niezgodność towaru z umową

 

"Niezgodność towaru z umową" jest to tryb odpowiedzialności sprzedawcy regulowany przez Ustawę z dnia 27 lipca 2002 o szczególnej sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie kodeksu cywilnego konsument może żądać naprawy towaru lub wymiany towaru na nowy. Natomiast sprzedawca może towar reklamowany naprawić lub wymienić, zależnie czy jedno z przedmiotowych żądań jest możliwe czy też wymaga poniesienia przez sprzedawcę nadmiernych kosztów. W wypadku gdy oba żądania są niemożliwe do spełnienia konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny. Ponadto sprzedawcy przysługuje prawo do zbadania przedmiotu reklamacji przez rzeczoznawcę w celu ustalenia czy towar rzeczywiście jest niezgodny z umową przez co ten tryb reklamacji jest bardzo czasochłonny. Czas powiadomienia konsumenta o swoim stanowisku przez sprzedawcę w wypadku reklamowania niezgodności towaru z umową wynosi 14 dni. A czas w którym konsument może złożyć reklamacje od dnia stwierdzenia wady wynosi 2 miesiące.

Rękojmia za wady

 

"Rękojmia za wady" - ten tryb reklamacji jest przeznaczony tylko dla podmiotów gospodarczych. Co do zasady korzystając z tego trybu podmiot gospodarczy w pierwszej kolejności może żądać obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy a w konsekwencji zwrotu gotówki. Zasady reklamacji z tego tytułu reguluje Kodeks Cywilny. Sprzedawca musi odpowiedzieć na żądanie niezwłocznie jednak nie później niż w terminie 21 dni.

 

Sposób zgłoszenia reklamacji:

 

  • dostarczenie sprzętu bezpośrednio do producenta (zalecany) - reklamowany towar należy dostarczyć osobiście lub za pośrednictwem przewoźnika (np.: Poczta, Kurier) do serwisu producenta. Wykaz serwisów znajdą państwo na stronie producenta danego sprzętu. Do sprzętu należy dołączyć dowód zakupu (faktura lub paragon) oraz kartę gwarancyjną;
  • osobiście w siedzibie firmy Strefa Komputerów - reklamowany towar należy dostarczyć osobiście do siedziby firmy SMC COMPUTERS (właściciela sklepu Strefa Komputerów) pod adresem: 01-111 Warszawa, ul. Jana Olbrachta 3/49;

  • wysłać na adres siedziby firmy Strefa Komputerów - reklamowany towar należy wysłać za pośrednictwem przewoźnika (np.: Poczta, Kurier)na adres siedziby firmy SMC COMPUTERS (właściciela sklepu Strefa Komputerów) pod adres: 01-111 Warszawa, ul. Jana Olbrachta 3/49. Do przesyłki należy dołączyć wypełniony i podpisany formularz reklamacji, oryginał dowodu zakupu (faktura lub paragon), kartę gwarancyjną, komplet wyposażenia, oryginalne opakowanie. Nie przyjmujemy przesyłek za pobraniem.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl